کد خبر: ۱۰۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛
زاهدان- وزیر جهاد کشاورزی، گفت: یکی از مهمترین اولویت های وزارت جهاد کشاورزی بهره مندی از ظرفیت مطلوب آب و هوایی استان سیستان و بلوچستان برای تامین ۹۰ درصد نیاز موز کشور است.

برنامه ریزی برای تامین ۹۰ درصد موز کشور در سیستان و بلوچستان

به گزارش آرانیوز،به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، سید جواد ساداتی نژاد در حاشیه مراسم احداث بزرگترین نخلستان تجاری و اقتصادی کشور در شهرستان میرجاوه اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت های وزارت جهاد کشاورزی بهره مندی از ظرفیت مطلوب آب و هوایی استان سیستان و بلوچستان در زمینه تولید موز است بطوری که با افزایش سطح موزستان های منطقه تا حدود چهار سال آینده ۹۰ درصد نیاز کشور در این بخش تامین شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه، بی نیازی کشور به واردات موز در گرو افزایش سطح موزستان در استان سیستان و بلوچستان، است، گفت: افزایش سطح باغات موز در استان سیستان وبلوچستان در حدود ۱۵ هزار هکتار، کشور را از واردات این محصول بی نیاز و از خروج سالانه۵۰۰ میلیون دلار ارز جلوگیری می کند.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه، سالانه حدود ۶۰۰ هزار تن موز وارد کشور می شود، افزود: توسعه باغات این محصول در سطح ۱۰ هزار هکتار از مزارع این استان در اولویت این وزارتخانه قرار دارد تا در آینده نزدیک در این زمینه خودکفا شویم.

وی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت منحصر به فردی در زمینه تولید موز و میوه های گرمسیری دارد که حمایت از آن نتایج ‏درخشانی همچون ایجاد اشتغال، جلوگیری از ‏خروج ارز و رشد اقتصادی را به همراه خواهد داشت.‏

وزیر جهاد کشاورزی با قدردانی از مشارکت بسیار ارزنده بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه در بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان ابراز امیدواری کرد، تا چند سال آینده شاهد افزایش تولید میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری به ویژه موز و ارقام تجاری خرما در سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار